Khamis, 15 Disember 2011


Bismillahirahmanirrahim…
Alhamdulillah,syukur kepada Allah.. hamba  masih di dalam nikmat iman dan islam..


Ini sekolah memandu saya.. (‘,’)

Tiba-tiba pula hamba teringat kisah hamba ketika mengambil keputusan untuk membuat lessen memmandu dengan jiran hamba iaitu seorang tenaga pengajar di salah satu tempat belajar memaandu iaitu Lamar Bakti yang beroperasi berhampiran daerah Pasir Mas, Kelantan.

Banyak dugaan yang hamba terpaksa tempuhi sepanjang belajar memadu kerana tenaga pengajar hamba adalah seorang lelaki. Kadangkala hamba biarkan sahaja apa yang cikgu Z borakkan dan bagi respon yang tidak sepatutnya.. hamba rasa sedih dan rimas. Terfikir pula hamba mengapa hamba tidak memikirkan dahulu perkara ini dengan lebih mendalam. Sepatutnya hamba harus memilih tenaga pengajar perempuan agar tiada sebarang fitnah mahupun masalah akan timbul memandangkan hamba berpurdah.

Kadangkala rasa cemburu terbit di hati ini apabila melihat orang lain mendapat tenaga pengajar perempuan… hmmm… namun sukar untuk mencari tenaga pengajar perempuan sekarang.,.. nasihat hamba buat wanita solehah di luar sana, jika masih mampu untuk mencari tenaga pengajar perempuan, ikhtiar sebaik mungkin.. doa lah.. insyaallah, Allah tolong.. hamba harap pengalaman hamba belajar memandu dengan cikgu lelaki tidak dialami oleh wanita solehah yang lain. =) AMIN..


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 ulasan:

Catat Ulasan

~ beRsyuKurLah

~ tik tok tik tok ~

Daisypath Anniversary tickers